Trip to Russia, Mongolia and China

Our first day.

Early in the morning, at 5.30 h were we leaving Coudes. There was not so much trafic, so we were on time on the airport Charles de Gaule à Roissy.

The flight was comfortable with the doughtercompany from Aeroflot; Rossia. Flighttime 2h50min.

Our guide was waiting and he brought us to the hotel, middel in the centre and only 300 meters from the Hermitage. A very beatiful start from our trip. After installating in our room started we the hunt for money, roebels! The best way to take them from an ATM, so we took 3000 rbl out of the wall.

The hotel was locared on the Nevsky Project, the main street from Saint Petersburg an also the most impotant street. We walked to the river, crossed the bridge and visit the beatiful place in front of the Hermitage. We where amazed about the number of people in the streets on friday Evening. A lot of young people.

We closed the day with a nice dinner in a Spanisch restaurant..... Yes, in Rusland! tomorrow we planned a Rusian restaurant..

the weather was nice, dry and about 22 degrees. at 11h00 were we back in our room.

Ronny

Leuk dat jullie meteen een berichtje stuurden!
Geniet maar fijn van al het moois!

willem

Wanneer jullie de kans hebben, bezoek de lomonosov porcelain fabriek uit 1744.
Check Www.lomonosov-russia.com

Marianne

Een mooi begin . . da's alvast prima gelukt . . spannend om mee te lezen. Lange dag geweest denk ik . . truste.

Peter & Lya

De kop is eraf - geen zorgen meer dus lekker genieten. Wij blijven jullie vanuit Besse volgen hoor. Tot de volgende tussenstop :)

Alfred

Amazing story to begin the adventure! I look forward to continue to hear from you guys! Hugs, blessings and the best energies!

Henny

Alvast een goed begin, leuk om te lezen, zal ook best wel beetje spannend zijn. Benieuwd hoe het verder gaat....

Annette Groeneveld!

Wat een gezellige goede start!! Misschien een leuk idee om naar het natuur historisch museum te gaan nu jullie er toch zijn!! Daar zie je de eerst gevangen opgezette Przewalski paarden!! Veel Plezier! Mille bisous!!

Angela de Wolf

Zo de trip kent een goed begin….. geniet…en we lezen de verhalen!!!

Renée Piquet

And now, this is it ! You are on the way... Have a nice trip Peter, I am following you through this blog

Peter Welter

St Petersburg heeft ook een relatie gehad met bekende Nederlanders: een ervan is de predikant Welter die daar geboren is. Hij was degene, die het huwelijk heeft ingezegend tussen Prinses Juliana en Prins Bernhard. Later heeft hij de doop verricht van Prinses Beatrix. Ik ben hier achter gekomen tijdens mijn stamboom onderzoek naar de diverse takken van de familie Welter. Leuk om over jullie reis te lezen.